Když se Vás zeptám, zda chcete lepší auto, lepší bydlení, lepší plat…tak řeknete, ANO JASNĚ CHCI. Co pro to mám udělat. Je to přirozené. Zda se mi ale, že v polygrafii tato touha nefunguje. A zákazníci preferují průměrnou, leckdy podprůměrnou kvalitu na starých strojích z minulého století . A chtít něco lepšího a něco měnit, je pro ně sprosté slovo. Slyším...
Většina katalogů se dělá ve formátu A4. Je to ideální velikost. Pokud ale potřebujeme výrazně ušetřit. Je tu možnost hnout s formátem a zmenšit ho. Ne hned na A5 (148x210mm), ale díky XL tiskovým strojům můžeme jít až na formát B5- 176x250mm. To je velikost mezi A4 a A5 formátem. Jednak ušetříme na materiálu, ale hlavně na tiskových přípravách. Jelikož v případě A4...
Rotační vs. Archový tisk Tisknete na rotačce a myslíte si, že nic levnějšího a kvalitnějšího už není. V dnešní době náklady katalogů kolem 25 000 ks se vyplatí tisknout na kvalitních archových strojích z role! Je možné, že o této možnosti slyšíte poprvé. Tyto stroje kombinují možnost potisku nízkých gramážů papíru od 60g (nedávno pouze výsada rotačkových tiskáren) s kvalitou...
Využijte možnost získat analýzu ceny tisku a tím optimalizovat náklady na tisk Vašich propagačních materiálů. Co je obsahem analýzy Dostanete cenu tisku dle Vašich stávajících specifik Dostanete návrh na optimalizaci Vaší tiskoviny Dostanete doporučení na alternativní MWC papíry* včetně cen Dostanete fyzicky vzorky MWC papírů* pro porovnání. MWC papíry jsou moderní magazínové papíry, které se skvěle hodí pro tisk...
Důkaz místo slibů aneb kolik můžete ušetřit tiskem na magazínový papír MWC? Jeden příklad za všechny. Nedávno jsem řešil katalog pro firmu Richter + Frenzel koupelny. Tiskli na KL 115g a letos díky tisku u nás na MWC papír ušetřili 60 000 Kč a z výsledku byli nadšeni. V příloze vidíte porovnání. Co se týče průhlednosti je stejná, možná i MWC 90g trochu...
Jak poznat lepenou vazbu V2 od šité vazby V4? Občas se stává, že klient si chce po x letech dotisknout katalog a už vůbec neví, jak to tenkrát bylo a možná se ve firmě vyměnili i lidi, kteří to zadávali. Takže má před sebou katalog, vidí že to je lepená vazba a v tomto duchu i zadá poptávku. Dostane ceny, samozřejmě...
Dobrý den, dostávám mnoho dotazů, jak připravit data pro parciální UV lak, který se využívá například u obálek časopisů, katalogů, kde chcete určitý prvek zvýraznit lakem. Nadpisy, loga, objekty a další. Data pro parciální UV lak se připravují velice jednoduše v samostatném PDF. To co má být lakem udělejte ve 100 % K- černé. To co nechcete mít...
V minulém emailu jsem Vám pověděl něco o 3 důležitých věcech na které si dát velký pozor. Dnes Vám chci ukázat konkrétní příklady, jak to bohužel také někdy dopadne, pokud ve výrobě nefunguje vše jak má. CHYBA 1 – Špatně vytvořené tiskové PDF (vypadlé logo v inzerátu) Tento problém nastal na samém začátku a to již u grafika, který vytvářel tiskové...
Dnes mám pro Vás 3 důležité věci, na které si dát při tisku pozor: Zasílání tiskových podkladůJiž na počátku, kdy posíláte tisková data do tiskárny, je třeba vědět, jak správně vytvořit tiské PDF (najdete v ebooku Tajemství tiskařů).Proto velmi doporučuji vyžádat si před tiskem kontrolu tiskových podkladů + výpis chybových hlášek. Díky tomu chybu podchytíte na začátku a grafik může provést...
Dobrý den, už jste nahlédli do ebooku Tajemství tiskařů? V ebooku mimo jiné píši, že nejvíce peněž ušetříte chytrým výběrem moderních papírů. A také správným počtem stran, optimálních pro efektivní zpracování na moderních strojích. Součástí ebooku je proto i porovnání těchto moderních MWC papírů s Křídovými papíry. A věřím, že rozdíl Vás až zaskočí, jako každého, kdo to uviděl poprvé. Chci...